• Register
  • Login
  • العربیة

Alkut university college journal

  1. Home
  2. The Role of Technical and Functional Quality in Achieving Customer Satisfaction

Current Issue

By Issue

By Author

By Subject

Author Index

Keyword Index

About Journal

News

Aims and Scope

The Role of Technical and Functional Quality in Achieving Customer Satisfaction

    Authors

    • Zahraa Liwaa Jaafar
    • Suhair Kareem Rmane
    • Fatima Al Zahra Ali
,

Document Type : Research Paper

  • Article Information
  • Download
  • Export Citation
  • Statistics
  • Share

Abstract

The purpose of this research is to shed light on the nature of the relationship and influence between the variable role of technical and functional quality in achieving customer satisfaction.
Customer satisfaction is indispensable for commercial institutions, and interest has increased in factors that seek to improve the customer experience and satisfy their expectations, and one of these important factors is technical and functional quality.
The balance between technical and functional quality is considered crucial to achieving customer satisfaction, as products must meet technical specifications in addition to achieving the required performance.
Functional and technical quality management may enhance the rapid response to customer feedback and address their complaints effectively, which enhances confidence and contributes to building strong and sustainable relationships with customers.
The research relied on the questionnaire to collect data and information related to the research based on a number of standards, and the sample used in the research was (33) responses, including (21) from males and (12) from females, and one of the most important statistical tools used in the analysis is (deviation Standard, coefficient of variation, coefficient of determination, coefficient of deviation, calculated t value, calculated f value).

Keywords

  • Quality
  • Technical Quality
  • Job Satisfaction
  • Customer Satisfaction
  • XML
  • PDF 1.26 M
  • RIS
  • EndNote
  • Mendeley
  • BibTeX
  • APA
  • MLA
  • HARVARD
  • CHICAGO
  • VANCOUVER
    • Article View: 1,402
    • PDF Download: 16
Alkut university college journal
Volume 2024, عدد خاص لبحوث المؤتمر العلمي السابع للعلوم الادارية والاقتصادية - 2-3 تموز 2024 المقام في كلية الكوت الجامعة تحت شعار "التنمية المستدامة والتحول الرقمي في خدمة الاقتصاد العراقي"
September 2024
Page 535-546
Files
  • XML
  • PDF 1.26 M
Share
Export Citation
  • RIS
  • EndNote
  • Mendeley
  • BibTeX
  • APA
  • MLA
  • HARVARD
  • CHICAGO
  • VANCOUVER
Statistics
  • Article View: 1,402
  • PDF Download: 16

APA

Jaafar, Z. L. , Rmane, S. K. and Ali, F. A. Z. (2024). The Role of Technical and Functional Quality in Achieving Customer Satisfaction. Alkut university college journal, 2024(عدد خاص لبحوث المؤتمر العلمي السابع للعلوم الادارية والاقتصادية - 2-3 تموز 2024 المقام في كلية الكوت الجامعة تحت شعار "التنمية المستدامة والتحول الرقمي في خدمة الاقتصاد العراقي"), 535-546.

MLA

Jaafar, Z. L. , , Rmane, S. K. , and Ali, F. A. Z. . "The Role of Technical and Functional Quality in Achieving Customer Satisfaction", Alkut university college journal, 2024, عدد خاص لبحوث المؤتمر العلمي السابع للعلوم الادارية والاقتصادية - 2-3 تموز 2024 المقام في كلية الكوت الجامعة تحت شعار "التنمية المستدامة والتحول الرقمي في خدمة الاقتصاد العراقي", 2024, 535-546.

HARVARD

Jaafar, Z. L., Rmane, S. K., Ali, F. A. Z. (2024). 'The Role of Technical and Functional Quality in Achieving Customer Satisfaction', Alkut university college journal, 2024(عدد خاص لبحوث المؤتمر العلمي السابع للعلوم الادارية والاقتصادية - 2-3 تموز 2024 المقام في كلية الكوت الجامعة تحت شعار "التنمية المستدامة والتحول الرقمي في خدمة الاقتصاد العراقي"), pp. 535-546.

CHICAGO

Z. L. Jaafar , S. K. Rmane and F. A. Z. Ali, "The Role of Technical and Functional Quality in Achieving Customer Satisfaction," Alkut university college journal, 2024 عدد خاص لبحوث المؤتمر العلمي السابع للعلوم الادارية والاقتصادية - 2-3 تموز 2024 المقام في كلية الكوت الجامعة تحت شعار "التنمية المستدامة والتحول الرقمي في خدمة الاقتصاد العراقي" (2024): 535-546,

VANCOUVER

Jaafar, Z. L., Rmane, S. K., Ali, F. A. Z. The Role of Technical and Functional Quality in Achieving Customer Satisfaction. Alkut university college journal, 2024; 2024(عدد خاص لبحوث المؤتمر العلمي السابع للعلوم الادارية والاقتصادية - 2-3 تموز 2024 المقام في كلية الكوت الجامعة تحت شعار "التنمية المستدامة والتحول الرقمي في خدمة الاقتصاد العراقي"): 535-546.

  • Home
  • About Journal
  • Editorial Board
  • Submit Manuscript
  • Contact Us
  • Sitemap

News

Newsletter Subscription

Subscribe to the journal newsletter and receive the latest news and updates

©